castígate

blog del 1r ESO E de l'IES Ramon Llull

PER QUÈ NO HE TRET UN 10 A L’EXAMEN DE CATALÀ?

Els alumnes que han obtingut un 10 a l’examen de català, estan exempts de llegir aquest comentari. Els altres, el poden llegir complet, o només el primer paràgraf.

Ja sabem els principals motius pels quals no he obtingut un 10, la nota màxima. És que el professor em té mania, que l’examen era molt difícil, que no he tengut temps, que plovia, que no veia bé la pissarra, que hi ha hagut canvi de conseller d’Educació, que el timbre va sonar més prest aquell dia, …

També podem posar altres excuses. Per exemple, abans de contestar, he d’entendre bé cada pregunta. Així, quan em demanen “comenta”, no significa “copia”. Alguns, en lloc de “comentar” les frases de Chaplin, s’han limitat de copiar-les.
Altres vegades he escrit molt, però he deixat les idees fonamentals i només he parlat de temes secundaris, sense importància, just per gastar tinta i omplir paper.
També pot ser que m’equivoqui d’idioma. En els exàmens de català, quan es demanen normes d’ortografia, es refereixen a “normes d’ortografia en català”. En canvi, hi ha alumnes que contesten com són les normes en castellà, en anglès, sànscrit, grec, esperanto, etc.
Si jo he contestat amb una sola paraula quan em demanen que expliqui tot un tema que hem estudiat, és perquè tenc una gran capacitat de resum, i saber resumir tan bé és tota una virtut, o no?
Finalment, crec que el professor no acaba d’entendre bé el meu estil literari d’expressió escrita, i per això no m’ha puntuat suficientment alt.
Sé que també hi ha altres motius, però en aquest moment no els puc recordar bé. La memòria em comença a fallar, especialment a l’hora de fer un examen. Deu ser cosa de l’edat.
Però estic segur/a de que la propera vegada tendré millor nota.

Això mateix pensa en Bernat, especialment dels alumnes que han arribat fins aquí i no s’han limitat a llegir tan sols el primer paràgraf. Ànim, valents/ valentes!
profe

Anuncis

14 Octubre 2009 - Posted by | Uncategorized

12 comentaris »

  1. Jo no vaig treure un deu per que……………………………………..Bé, per qualque raó serà no?
    Esque ara no se m’ocorreix res

    Comentari per tatidt | 17 Octubre 2009 | Resposta

  2. No he tret un deu perquè vaig deixar mig exercici fet

    Comentari per miguel | 17 Octubre 2009 | Resposta

  3. Yo no he tret un deu perque…m’h afaltat me argument.

    Comentari per Laura Akrich | 16 Octubre 2009 | Resposta

  4. Treure un deu a l’examen és dificil, pero qualcu o tots ho aconseguirem.

    Comentari per Angel Blanch | 15 Octubre 2009 | Resposta

  5. PERQUÉ NO HE TRET UN DEU:jo, la veritat es que no e estudiat lo suficient

    Comentari per carlos | 15 Octubre 2009 | Resposta

  6. PERQUE NO VAREM TENIR TEMPS AIXO ES UNA INJUSTICIA

    Comentari per Andrea | 15 Octubre 2009 | Resposta

  7. Bernat, és gracios el teu escrit, tot són escuses per nosaltres. No tenim perdó, hem d’estudiar i esforçar-nos més.

    Comentari per Marta Alemany Martinez | 14 Octubre 2009 | Resposta

  8. I com sabem sa nota que em tret???

    Comentari per peptoni | 14 Octubre 2009 | Resposta

  9. Jo se que no he tret un 10 de l’examen ja que vaig deixar una pregunta sense contestar ,ja que el dia que es va explicar jo no hi era.

    Comentari per Llorenç | 14 Octubre 2009 | Resposta

  10. Sànscrit és una llengua històrica indoeuropèa.

    Comentari per Sara Bouza | 14 Octubre 2009 | Resposta

  11. Que és sànscrit?

    Comentari per tatidt | 14 Octubre 2009 | Resposta


Deixa un comentari

