castígate

blog del 1r ESO E de l'IES Ramon Llull

2.ca.2 AJUDES MÀGIQUES

AJUDES MÀGIQUES

Llegiu els següents fragments de redaccions que han fet companys vostres sobre les ajudes que us proporcionen les Reines Màgiques per poder millorar l’accentuació. Hi podeu trobar bones idees, però també algunes equivocacions o frases millorables.

1) Un dia, dormint, vaig somiar que demanava un desig: que tres reines màgiques m’ajudassin a accentuar […] A la classe de català varen tocar a la porta i varen entrar tres reines d’un país extraterrestre i ens varen donar uns trucs per saber accentuar molt bé.
2) Els alumnes varen acabar anant a IB3, al concurs d’accentuació ràpida. Les reines màgiques estaven orgulloses de poder fer això sense màgia, i varen quedar a viure al Ramon Llull, a la biblioteca de dalt de tot.
3) Un dia va passar una cosa molt màgica: mentre feia els meus deures de català, varen aparèixer a un racó tres reines que varen revisar els meus treballs i em van dir que havia de corregir les meves faltes
4) Hi havia una vegada tres reines màgiques : una era la reina de les paraules agudes, una altra de les planes i l’altra de les esdrúixoles. M’ajudaren a accentuar i així vaig aprovar.
5) Vaig tenir un somni extraordinari: venien tres reines màgiques que em donaren un suc de raïm, barrejat amb vainilla, i quan em vaig beure el suc, ja sabia les regles d’accentuació.
6) A mi em va molt bé l’accentuació perquè m’ajuden tres reines màgiques. No són reines de veritat, sinó que són fictícies, inventades per jo. Estan en el meu pensament, i sempre que tinc un problema amb l’accentuació, m’ajuden.
7) Un nin es va passar tres mesos estudiant, però per desgràcia no va aprovar l’examen. I les reines li varen dir: “Són 150 euros per haver-te ajudat”. El nin demanà “Per què?” “Per la factura”, contestaren.
8) Va desitjar saber les normes d’accentuació. De sobte, tres fades varen aparèixer. La nina es va posar molt contenta perquè les fades li digueren que en un segon podria aprendre super-bé les normes d’accentuació. “Estudia” varen dir les fades. I la nina es posà a estudiar.
9) Una vegada una classe es presentà a un concurs d’IB3 que consistia en l’accentuació. Hi havia diferents instituts, però només varen arribar dos la final: el Ramon Llull i Son Pisà.
10) Això eren moltes reines molt estrictes […] que varen estar un gran temps sense fer res.
11)Un dia va trobar una capsa en el seu armari. En obrir-la, van aparèixer tres persones i va escoltar: “Pensa un desig i nosaltres el farem realitat”. El nin no ho va pensar dues vegades, i desitjà: “Vull saber accentuar”.
12) Un dia vaig dubtar sobre una paraula: “pèsol”. N’havia trobat un a la cuina i vaig obrir la seva tavella i de dintre en van sortir tres reines que es presentaren amb el seu nom: n’Aguda, na Plana i n’Esdrúixola.
13) Les reines màgiques no saben accentuar molt bé, així que el dia que el meu professor de català va explicar les regles ortogràfiques vaig portar-les-hi perquè n`’aprenguessin.
14) Fa dos anys vaig conèixer les tres reines, que eren les més sàvies, guapes i altes, però antipàtiques. Eren germanes i vivien juntes, però no es duien bé.
15) A IB3 començaren a donar un programa de TV: “Les tres reines màgiques màjuden a accentuar”. Era un programa horrible però el que passava era que estava obligat a veure’l.
16) Això era i no era un dia tres reines màgiques de les Illes Balears, que em volien ajudar a accentuar. La de Menorca volia la lletra A, la de Mallorca, la O i E, i les Pitiüses volien la I i la U, una cada illa. Volien anar a Polònia perquè els havien dit que hi havia una paraula màgica, i la volien agafar per repartir-se-la. Era. “supercalifragilisticespialidós”.
17) Va tenir un accident de cotxe. La seva mare va morir i ella quedà mal ferida del cervell. Ja no recordava com accentuar. Ella plorava i plorava perquè volia que la seva mare tornés i ella poder accentuar.
18) A ca seva es va ficar en el web oficial de la classe anomenada “cantam”, i es fa ficar en el xat “toulkinoitor” i va demanar ajuda, però no hi havia ningú connectat i va pensar “Millor, esperaré demà que és sant Sebastià i trucaré a algú”.

29 gener 2010 - Posted by | Uncategorized

4 comentaris »

  1. A la gent li va agradar l’idea d’anar a IB3!
    Jo dic que encara hi haurem d’anar…

    Comentari per peptoni xD | 30 gener 2010 | Resposta

  2. Son molt divertides aquestes idees, i em fa riure la número 7, amb factura i tot pero el número 12, no se… Tres noies que es diguin Aguda, plana i esdruíxola…

    Comentari per tatidt | 30 gener 2010 | Resposta

  3. M’ han agradat molt les idees, esper que algun dia anésim a IB3.

    Comentari per india16 | 30 gener 2010 | Resposta

  4. Aquestes idees hem pareixen molt divertides Bernat, ja que son ingenu as i amb molta imaginació, i esper que els dels concurs siguem nosaltres xD

    Comentari per pepelujo | 29 gener 2010 | Resposta


Deixa un comentari

