castígate

blog del 1r ESO E de l'IES Ramon Llull

2.ca.5 BAOBAB

El baobab és el símbol que representa el Senegal, igual que el cedre representa el Líban. Creus que l’ametler podria servir per a representar Mallorca? A la nostra illa hi ha el 25% dels ametlerars de tot l’estat espanyol. Ara, en el mes de febrer, hi ha flor d’ametler per tot el camp mallorquí. Gaudeix d’aquest paisatge únic en sortir de Palma. El taronger podria ser el símbol de les rondalles que hem contat a classe. No hi estàs d’acord?
Però tornem al baobab, un arbre immens que els senegalesos admiren molt i que, en canvi, a la novel•la “El petit príncep” d’Antoine de Saint-Exupéry pot perjudicar molt un planeta. Ho llegirem a classe i ens servirà per reflexionar sobre un fet important: moltes coses no són intrínsecament bones o dolentes, sinó que depèn de la situació, de les circumstàncies i de l’ús adequat que se’n faci. Els griots del Senegal consideren el baobab un arbre sagrat, mentre que el petit príncep vol arrabassar-lo perquè no faci mal. Així són les coses: bones o dolentes segons com es mirin.
D’igual manera la idea d’Àfrica pot ser positiva, bucòlica i optimista si es parla només de la tradició oral, de la música, la cultura, etc. Però hem de recordar que no tot és bo a Àfrica. També hi ha fam i altres problemes.

Anuncis

8 febrer 2010 - Posted by | deures, exercicis, sortides, Uncategorized | , ,

6 comentaris »

  1. Jo crec, que l’amatller podria ser un bon símbol, de Mallorca menys a Sóller que hauría de ser un taronger.

    Comentari per guillemfurio | 9 febrer 2010 | Resposta

  2. És veritat que en aquesta epoca se la més preciosa del any per lo menys per jo.La flor de l’ametller la conec molt bé ja que temc un camp.

    No he pogut possar accents capa la dreta.

    Comentari per pepe1997 | 8 febrer 2010 | Resposta

  3. Crec que l’ametller podria ser un bon emblema com el taronger.

    Ah! i per cert Bernat, m’agraden molt les fotografies.

    Comentari per angelblanch | 8 febrer 2010 | Resposta

  4. Sí, jo crec que l’ ametler podia ser el símbol adecuat, i també l’ olivera com diu en Pep Toni xD.
    I el taronger podia ser el símbol per les rondalles.

    Comentari per india16 | 8 febrer 2010 | Resposta

  5. Jo estic d’acord amb n’Aiana que l’ametler o podria ser però l’olivera també.
    Esper que el llibre no sigui tan avorrit com diu… Jo ahir vaig anar d’excursió i vaig veure els ametlers i ja començaven a florir.

    Comentari per peptoni xD | 8 febrer 2010 | Resposta

  6. Estic d’acord que l’ametller podria representar Mallorca, però també l’olivera, així que ja tenen competéncia.

    Quan era més petita vaig començar a lletgir el llibre: “El principito”, no em va agradar gens, ja que no l’entenia. Aquest estiu l’he tornat a lletgir, però igual, així que ma mare em va comprar la pel·lícula, aquesta em va pareixer molt avorrida, però la vaig entendre, gràcies també a que la meva mare me’l va explicar, perquè sinò em quedaria igual.

    Comentari per aina | 8 febrer 2010 | Resposta


Deixa un comentari

