castígate

blog del 1r ESO E de l'IES Ramon Llull

2.ca.11 MORFEMES VERBALS

El proper dijous hem d’entregar la redacció de l’excursió a Banyalbufar i també el còmic del concurs de sant Jordi. A l’examen del mateix dia hi entren els següents temes: accentuació, determinants, llengües romàniques, diccionari, gèneres literaris i el verb.
Recordam aquí breument l’esquema verbal.
Els morfemes verbals ens informen de la persona, nombre, temps i mode.
Recordau també les conjugacions i els temps simples i composts.
Heu d’estudiar aquests temps verbals: present de subjuntiu (jo canti, …), present d’imperatiu (canta tu), formes no personals (infinitiu cantar, gerundi: cantant i participi: cantat). També els següents temps d’indicatiu:
Present (jo cant), pretèrit perfet (jo he cantat), pretèrit imperfet (jo cantava), pretèrit plusquamperfet (jo havia cantat), pretèrit perifràstic (jo vaig cantar), futur simple (jo cantaré), futur perfet (jo hauré cantat), condicional simple (jo cantaria), condicional perfet (jo hauria cantat).
El divendres s’ha d’entregar el treball del llibre de lectura i fer-ne l’examen. Feliç pont.

25 febrer 2010 - Posted by | català, treballs, Uncategorized | , ,

5 comentaris »

  1. Gràcies Bernad per la informació.

    Comentari per pepe1997 | 3 Març 2010 | Resposta

  2. Gràcies Bernad per la informació.

    Comentari per pepe1997 | 3 Març 2010 | Resposta

  3. Al pos d’abaix diu:
    -Ara hem d’escriure un comentari sobre aquesta excursió, dividit… repassant els gèneres literaris que hem estudiat. S’ha d’entregar dimecres que ve, juntament amb el còmic del concurs de sant Jordi.
    I a aquest posa:
    -El proper dijous hem d’entregar la redacció de l’excursió a Banyalbufar i també el còmic del concurs de sant Jordi.
    Per quan és?

    Comentari per sarabouza12 | 28 febrer 2010 | Resposta

  4. Una pregunta Bernat, si no hem hanat a l´escurssió feim una redacció d’altre?

    Comentari per pepelujo | 28 febrer 2010 | Resposta

  5. S’ha veritat esque a primaria ja varem estudiar es verbs, però
    no d’aquesta manera, o sigui amb els diferents tipus de presents.

    Comentari per llorensete | 26 febrer 2010 | Resposta


Deixa un comentari

